Digitální obraz je výslednou kombinací všech 28 grafických záznamů mořských vln, které jsem vytvořil na břehu Andamanského moře v roce 2018. V jediném obraze tak shlédneme škálu proměnných tvarových mutací vrstvených a fixovaných v čase.
Digitální animace je tvořena souborem kreseb, které jsou v animaci seřazeny do dynamického rozsahu od vzniku po zánik vlny. Délka jedné sekvence je určena délkou zvukové nahrávky vlny.
Animace rozvíjí vztah mutujících médií do uzavřené smyčky videosekvence. Východiskem je energie mořských vln s rozdílnými amplitudami a intervaly, jejichž momentální dynamika je zaznamenána kresbou a následně vyhodnocena do videosekvence s dynamickým rozsahem vzniku a zániku vlny.
Video se přehrává ve smyčce. Mechaničnost opakování téže sekvence o stejných obrazových a zvukových parametrech kontrastuje s pestrostí a nepředvídatelností, kterou v přírodě pozorujeme.
Daniel Hanzlík. Narozen 11. 8. 1970 v Teplicích. Žije a tvoří v Praze a v Ústí nad Labem. Multimediální umělec zabývající se malbou, kresbou, fotografií, objekty, digitálními obrazy, site-specifickými instalacemi, audiovizuálními performancemi a realizacemi do architektury. Studia: Střední uměleckoprůmyslová škola sklářská v Železném Brodě (1984–1988, Jaroslav Mlčoch), Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze, ateliér Sklo (1989–1995, Vladimír Kopecký). Stipendia: Mezinárodní kulturní centrum Egona Schieleho v Českém
Krumlově (2001), Pilchuck Glass School, Seattle, USA (1996). Zaměstnání: V současnosti vede společně s Pavlem Mrkusem ateliér Time-based Media na Fakultě umění a designu Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem. Samostatně vystavuje od roku 1992 (Česká republika, Polsko, Německo, Slovenská republika), společně od roku 1992 (Česká republika, Slovenská republika, Německo, Rakousko, Švýcarsko, Švédsko, Itálie, Chorvatsko).
Zastoupení ve veřejných sbírkách: Galerie Středočeského kraje v Kutné Hoře, Nadace pro současné umění v Praze, Mezinárodní kulturní centrum Egona Schieleho v Českém Krumlově, Moravská galerie v Brně, Modern Gallery Rijeka (Chorvatsko), Toyama City Institute of Glass Art (Japonsko).
Zastoupení v soukromých sbírkách: Česká republika, Německo. Ceny: Corning Prize, Corning Museum, USA (1996); Purchase Award of Primorsko-goranska County, v rámci 15th International triennial of Drawings, Modern Gallery Rijeka, Chorvatsko (2001). Členství ve výtvarných spolcích a skupinách: Umělecká skupina
BOOT_audiovisual (od 2008 s Pavlem Mrkusem).
Lit.: Daniel Hanzlík. Pavel Mrkus. Introitus. Kat. výstavy. Text Michal Koleček. Ústí nad Labem, Nadace Lidé výtvarnému umění – výtvarné umění lidem 1995. – Ivona Raimanová: V prostoru 2000. Generace 1989–2009. Liberec, Spacium, o.p.s. 2009, s. 116–121. – Paralelní historie. Aktuální výtvarné umění v Ústí nad Labem mezi lety 1990–2009. Publikace k výstavám. Texty Michal Koleček (ed.), Blanka Kirschner, Ludvík Hlaváček, Zbyněk Sedláček et al. Ústí nad Labem – Litoměřice – Kutná Hora, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně – Severočeská galerie výtvarného umění – Galerie Středočeského kraje 2011, s. 80–87. – Vladimír 518, Jan Matoušek, Markéta Vinklerová: Město = Médium. Praha, Bigg Boss – Vysoká škola uměleckoprůmyslová 2011, s. 224–229. – Daniel Hanzlík. Zdroje signálů. Kat. výstavy. Texty Michal Koleček, Petr Vaňous. Praha, Galerie hlavního města Prahy 2013.