Osvícení je video, zobrazující animovanou digitální malbu s motivem světla. Abstrakci, která v kontaktu s iluzorním světlem teprve odhaluje svoji konkrétní plastickou podobu. Odkrývá vrstvy smyšlených materiálů. Jejich strukturu, odlesk, schopnost světlo absorbovat. Světlo je zde nenásilnou pulzující vrstvou, která obraz konkretizuje. Artikuluje jeho kontury a dává jim podobu horninového reliéfu. Prezentace, zahrnuje proces jeho vznikání. Časosběrný záznam malby. Nejdříve abstraktní, následně i její konkrétní osvětlené fáze.
Narozen: 1986 Místo narození: Praha Působiště: Praha
Vzdělání: 2007- 2014, Fakulta Architektury na ČVUT v Praze
Jsem malíř amatér. Výtvarné činnosti se věnuji od malička, jako samouk. Mezi lety 2005 — 2007, jsem intenzivně navštěvoval kurzy figurální kresby pod vedením Borise Jirků.
V té době jsem preferoval převážně uhel, křídu a akryly. Mé kroky vedly na Fakultu architektury na ČVUT. Zde střídám plejádu ateliérů s různými přístupy k prostoru. Například Ateliery Ladislava Lábuse, Michala Kuzemenského, Jana Šépky. Sbližuji se zde s prostorem, jako místem prožívání, ale i s materiály a různými typy konstrukčních řešení. S propojováním funkčních jednotlivostí do poetického celku. Na škole též objevuji možnosti digitální prezentace. V roce 2014 se začínám věnovat digitální malbě.
V letech 2016–2021 jsem pracoval pro studio 3dsense, propojující vizuální tvorbu s technologiemi, které reagují na pohyb či zvuk. Ve studiu jsem pracoval na tvorbě animací, 3d modelů a textur pro VR a AR aplikace. Podílel jsem se na obsahu pro české i zahraniční light festivaly i dlouhodobější akce a pro klienty jako Národní divadlo, Národní muzeum, Post Bellum, nebo Národní ústav duševního zdraví.
Od roku 2021 spolupracuji s herním studiem Amanita design, které vydalo hry Samorost, Machinarium, nebo Chuchel. Zde se podílím na vizualitě připravované hry.
V malbě rád prozkoumávám sci-fi a post apokalyptickou tématiku. Prostory a odkazy na příběhy, které neexistují. Jejich obyvatelé zakouší většinou těžká období. Často rutinní pěnu dní. Ale zastavení v krajině nabízí pro vnějšího pozorovatele časem nezatížený, romantický prožitek světla, různých kompozic tvarů, kontrastů a barev.