Série obrazů s názvem Mood, (2020) využívá jazyk a typografii založenou na globální mainstreamové rapové a hip-hopové kultuře. Prostřednictvím slov jako „dream“, „classy“, „great“ nebo „hustle“, která se ve většině tohoto typu opakuje jako mantra, poukazuje dílo na absurditu a pokrytectví existence mezi dvěma světy: svět umění vládne idejemi moci, estetiky a kulturní značky, a realitou světa bojujících umělců v náročných časech pandemie. Zároveň je pod těmito slovy skryta řada významů, jež obdobně jako u zpracování uměleckého díla pro každého skrývají subjektivní významy. Pod zadáním hashtagu s jednotlivými slovy nám algoritmus nabízí různorodý obsah přizpůsobený jednotlivým uživatelům na základě jejich preferencí.
Bety Krňanská se narodila v roce 1992 v Praze. Vystudovala Vysokou školu uměleckoprůmyslovou v Praze, působila v ateliérech Jiřího Černického, Marka Meduny a Michala Novotného. Absolvovala stáže v zahraničí (Řecko, Německo) a zúčastnila se těchto výstav: 2022 International Drawing Triennale Wroclaw, City surfer residency and solo show, Prague, CZ, 2020 Salon Tchécoslovaque: Contemporary Czech and Slovakian painting, National technique library, Prague 2021 See u online, Hairdresser’s Tomas Veselka, Prague and platform Onlyfans, 2018 Joyful, Umprum, Prague a další.
Získaná ocenění: 2019 Finalist of the Czech art critique prize for young painters 2019 Collections , Kojoon private collection of Iva Bízová, Prague, Patrik Šimon private collection, Prague, Tomáš Ciba private collection, Norimberg, Lípa art collection, Prague Art Fairs 2021 SWAB Artfair Barcelona with NOD gallery, Prague, curated by Pavel Kubesa, 2019 Market art fair, Stockholm, with Berlinskej model gallery, Prague