Počítačová koláž navazuje na obrazovou sérii Human/Non-human. Obsah vychází z podkladů k mému vizuálního deníku pro tuto sérii. Nechybí zde horniny, surové i opracované, krápníkové jeskyně apod. Ty pro mě reprezentují základ a zároveň čas a jeho trvání. Je zde i křišťál z mé sbírky minerálů a jeho odlesky.
Série Human / Non-Human směřuje k otázkám lidského a nelidského. Hranice člověka jako jednotlivce i druhu zkoumá konfrontaci se společenskými živočišnými druhy, umělou inteligencí nebo přírodními energiemi. Táže se po zdrojích pocitu lidské nadřazenosti a kriticky reflektuje pozici člověka ve světě. Ústředním motivem celé série i této konkrétní práce je včela, jako nejprospěšnější bytost na zemi. Celá kompozice mimo jiné také svou centrálností působí jako oltář, zároveň zde používám výraznou barevnost, ta je zase o odvaze. Někdy musíme zaujmout extrémní stanovisko, někdy musíme riskovat….
Dalšími motivy jsou plastový bílý koník z mé sbírky podivných malých artefaktů, který mi připomíná dílo mého oblíbeného autora Aléna Diviše. Ruka, jež odpadla ze sošky Ježíše, jsou Velikonoce, krystaly, krásná geometrie, čistota, světlo. Za krystalem je kus alobalu, přestože krásně jedovatě růžový a jaksi hraničně estetický, je to stále odpad. Centrální motiv je včela, ta byla prohlášena aktuálně nejdůležitější bytostí na světě. Udělala jsem dvě naproti sobě, jako genderové protějšky, jež při troše fantazie mohou připomínat tvar srdce, v pozadí pak elektrická svatozář.
Veronika Drahotová je malířka. Věnuje se také tvorbě koláží, fotografií, videí, objektů, instalací, děl ve veřejném prostoru a skupinových performancí. Vyjadřuje se většinou
prostřednictvím rozsáhlých obrazových cyklů. Charakterizuje je výrazná symbolika, jejíž opakující se prvky (duha, srdce, plameny, zajíc, obušek) a ustálené obsahové okruhy
propojují jednotlivé cykly dohromady. Malířské dílo vychází z klasického školení, využívá však širokou škálu výrazových prostředků a jazyka soudobé vizuální kultury.
Studium na Akademii výtvarných umění v Praze Veronika Drahotová dokončila v roce 2000. Prošla ateliéry malířství Jiřího Sopka, klasické malby Zdeňka Berana a ateliéru vizuální
komunikace Jiřího Davida. Součástí studia byla půlroční stáž na San Francisco Art institute. V letech 2002–2004 vedla galerii HOME v Praze. Zde se podílela na řadě kurátorských projektů
českých i zahraničních umělců, například na výstavě slovinské skupiny IRWIN, Irwin at Home. Vlastní tvorbu prezentovala na více než dvaceti samostatných výstavách v České
republice, v USA, Japonsku a Evropě a účastnila se mnoha skupinových výstav.
Samostatné výstavy (výběr)
2020: Human / Non-Human // Člověk / Nečlověk, IDL, Prague, CZ
2020: Vrhám Stín /Casting Shadow, Artpark, Rudolfinum Gallery, Prague, CZ
2019: Přilož Polínko (s Hanou Poislovou), Galerie Jáma, Ostrava, CZ
2019: Fragments Of Freedom, Zámek Dobrohoř, CZ
2017: Degrees of Freedom, Galerie 207, Prague, CZ
2016: Space Flow, Le Palais, Prague, CZ
2016: Hyper Flow, Berlínský model, Prague, CZ
2015: Form of Infinity, Emblem, Prague, CZ
2015: Space Dust Leftovers, DIVO Institute, Kolín, CZ
2015: Massive Memory, Kampa Gallery, Sovovy mlýny, Prague, CZ
2014: Ale/But, Černá labuť, Praha, CZ
2014: Until the End of Time, Piersone, Praha, CZ
2013: Theory of Nothing, Berlínskej model,Praha , CZ
2012: 12, Gambit Gallery, Prague , CZ
2012: Sugar Choice, Prinz Prager Gallery, Prague
2012: The Locked Camber‘s Challenge, Uffo Gallery, CZ
2011: THEY_I (dohromady s Nikolou Semotanovou), Galerie Trafačka, Prague, CZ
2009: MEMPLEX CITY,Galerie Icon, Praha, CZ
2008: MEMPLEX RIP,Galerie Blansko, CZ
2005: AUTOREVERS, Galerie Kritiků, Praha, CZ
2004: Předbežná orientace, Galerie Chromozome, Berlin, D
2004: ALI-EN-ACE. Galerie FUTURA, Praha, CZ
2002: Latest Art, Vernon Fine Art, Praha, CZ
2001: GRAVE, galerie Remont, Bělehrad, YU
2001: Mind the Heart, galerie Behemot, Praha, CZ